KATALOG KSIĘGOZBIORU MGBP W GLINOJECKU
Znaleziono 13 pozycje należące do serii: Engram
AUTOR:
Błażek, Magdalena. [>>] Lewandowska-Walter, Aleksandra. Autor
POZ/ODP:
Magdalena Błażek, Aleksandra Lewandowska-Walter.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2017.
SERIA:
Engram
HASŁA:
Rozwód - a dziecko Rozwód - psychologia Rozwód - socjologia FORMA GATUNEK:
Książki.
OPIS FIZYCZNY:
318 stron ; 23 cm.
SYGNATURA:
159.9
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000329345
32934
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Książka przybliża specyfikę sytuacji rozwodowej rozumianej jako procesu przebiegającego w trzech fazach: okresu nasilonego konfliktu małżeńskiego poprzedzającego decyzję o rozstaniu, okresu formalnego rozwodu oraz okresu porozwodowego cechującego się licznymi zmianami i wymagającego adaptacji do nich. W każdym z tych okresów ukazano problemy i trudności z perspektywy dorosłych i dzieci z uwzględnieniem modeli wyjaśniających ich funkcjonowanie oraz efektywność procesów adaptacyjnych. Autorki opisały problemy istotne z perspektywy osób zajmujących się zarówno diagnozą, jak i pomaganiem rodzinom w sytuacji okołorozwodowej, w tym uwaga poświęcona została trudnościom wynikającym ze współczesnych przemian rodziny (rozwód w rodzinie przebywającej na migracji i powrót części rodziny do kraju; rekonstrukcja systemu rodzinnego przed formalnym orzeczeniem rozwodu itp.). Książka zainteresuje profesjonalistów (psychologów, pedagogów, prawników, sędziów, mediatorów, terapeutów), ale poprzez swoją praktyczną formę (opisy przypadków, wskazówki zawarte w ramkach dotyczące rozumienia zachowań i postępowania w różnych sytuacjach) może być również przydatna dla dorosłych znajdujących się w sytuacji rozwodu i poszukujących pomocy dla siebie i swoich dzieci.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wprowadzenie Rozdział 1. Czy małżeństwo ma szanse na przetrwanie? Modele powodzenia związku Czynniki związane z powodzeniem i niepowodzeniem związku, modele wyjaśniające Rozdział 2. W co grają małżonkowie? Relacja jako gra W co grają małżonkowie? Dlaczego małżeństwa prowadzą gry i o co grają? Czy dzieci biorą udział w grze? Czy warto grać dalej? Rozdział 3. Dlaczego się rozstajemy? Socjodemograficzne i psychologiczne uwarunkowania rozwodu Rozwód w perspektywie psychologicznej Rozwód a zdrowie psychiczne i fizyczne Czynniki indywidualne jako predyktory rozstania Rozdział 4. Jak nieporozumienia w rodzinie wpływają na dorosłych i dzieci? Typy i konsekwencje konfliktów Typy konfliktów Konflikt konstruktywny Konflikt destrukcyjny Konflikt cichy Reagowanie dziecka na konflikt rodziców Konsekwencje konfliktu rodzicielskiego dla funkcjonowania dziecka Problemy internalizacyjne i eksternalizacyjne Umiejętności społeczne i funkcjonowanie szkolne Przyszłe relacje dziecka Rozdział 5. Czy istnieje klątwa rozwodu? Międzypokoleniowy przekaz wzorca związku Transmisja umiejętności interpersonalnych Transmisja wzorca umowy małżeńskiej Nieświadome umowy małżeńskie Rodzina pochodzenia jako źródło przekonań o relacjach Czy musimy poddawać się "klątwie"? Rozdział 6. Jak się rozstajemy? Fazy rozpadu relacji małżeńskiej Fazy rozpadu związku Narracja w rozwodzie Rozdział 7. Co przeżywają dzieci? Konsekwencje rozstania rodziców Sytuacja psychologiczna dziecka w sytuacji rozwodu Objawy występujące u dziecka Co dalej z dziećmi? Rozdział 8. Co pomaga dzieciom przetrwać kryzys rodzinny? Czynniki wspomagające rozwój dziecka Czynniki indywidualne a adaptacja do rozwodu Płeć Wiek Temperament i osobowość dziecka Inne zmienne osobowościowe Czynniki rodzinne Czynniki społeczne Zjawisko rezyliencji u dzieci po rozwodzie Stadia przystosowania dziecka do sytuacji rozwodu Rozdział 9. Konflikt małżeński czy rodzicielski? Przejście od więzi w parze do więzi w parze rodziców Współpraca jako wyzwanie dla rodziców po rozwodzie Trudności wychowawcze - przed czy po rozwodzie? Formy wsparcia dla rodziców Rozdział 10. Co jest ekstremalnie trudne dla dzieci? Konsekwencje oddzielenia dziecka od rodzica Rozdział 11. Co myśli i jak odczuwa rozstanie rodziców dziecko? Plan rodzicielski jako wyzwanie Plan rodzicielski a rozumienie przez dzieci upływu czasu i rytmu kontaktów oraz przeżywanie rozłąki z rodzicem Czas Rytm noclegów i opieki nad małymi dziećmi Opór wobec kontaktu z drugim rodzicem Rozdział 12. Jaki model opieki wybrać? Droga do współrodzicielstwa Rozdział 13. Kim jest rodzic-stróż? Sytuacje trudne dla rodziców Rozdział 14. Jakie znaczenie mają dziadkowie i rodzeństwo? Więzi, w których tkwi siła Rodzeństwo Dziadkowie Rozdział 15. Jak przeżyć utraty i przygotować się na zmiany? Gdy koniec ma szanse stać się początkiem nowego Rozwód jako strata Czy kobiety i mężczyźni tak samo radzą sobie z utratami? Jak dzieci przeżywają utraty? Czas na nowe relacje Zakończenie Bibliografia UWAGI:
Bibliografia strony 273-313.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Czas wolny małych dzieci w świecie realnym i wirtualnym
AUTOR:
Jegier, Aneta.
POZ/ODP:
redakcja naukowa Aneta Jegier.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Difin, cop. 2016.
SERIA:
Engram
HASŁA:
Dziecko - rozwój psychofizyczny Dziecko w wieku przedszkolnym - wychowanie Gry i zabawy - a wychowanie Środki masowego przekazu - a wychowanie Wychowanie - metody OPIS FIZYCZNY:
179 s. : il. ; 23 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000310930
31093
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Czas wolny dziecka stanowi niedoceniane źródło jego rozwoju. To wtedy maluch może pozwolić sobie na spontaniczność i nieskrępowane niczym zachowanie. Robi to, co sprawia mu przyjemność, ale jednocześnie naśladuje, eksploruje i wypróbowuje. Nawet, gdy dorosłym wydaje się, że dziecko nic nie robi, ono uczy się kierować swoją aktywnością i organizować samodzielnie czas. Dla dorosłych jest to więc bezcenne źródło wiedzy o dziecku - co lubi, w czym jest dobre, czego potrzebuje. Nauczyciele akademiccy i specjaliści pracujący z małymi dziećmi oddają do Państwa rąk książkę, która opowiada o istocie czasu wolnego, różnych form zabawy i roli mediów w rozwoju dzieci. Dużo miejsca zajmują propozycje wzbogacenia dziecięcych zabaw, nie tylko poprzez zakup kolejnej zabawki czy wręczenie dziecku pilota. Mamy nadzieję, że niniejsza książka będzie przydatną pozycją dla rodziców, nauczycieli, studentów specjalności pedagogicznych, a także dla tych osób, którym zależy na kształtowaniu dobrego i mądrego dzieciństwa.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wprowadzenie Rozdział 1. Czas wolny dziecka Rozdział 2. Znaczenie zabaw fundamentalnych Rozdział 3. Zabawy konstrukcyjne i ich wpływ na rozwój psychoruchowy dzieci Rozdział 4. Zabawa tematyczna jako efektywny sposób spędzania czasu przez dzieci Rozdział 5. Rekreacja ruchowa małego dziecka Rozdział 6. Wprowadzenie dziecka w świat literatury Rozdział 7. Czas wolny przed ekranem telewizora Rozdział 8. Nie ma rzeczy doskonałych, czyli o korzystaniu z komputera w czasie wolnym Rozdział 9. Jak wykorzystać czas wolny na podwórku Rozdział 10. Gdy słyszymy: "Nudzę się!!!", czyli ciekawe propozycje na czas wolny dzieci UWAGI:
Bibliogr. przy rozdz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Kultura nauczycieli a kultura uczniów : implikacje wychowawcze
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Asertywność : klucz do dobrych relacji i poczcia własnej wartości
AUTOR:
Klos, Adriana.
POZ/ODP:
Adriana Klos.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2017.
SERIA:
Engram
HASŁA:
Asertywność OPIS FIZYCZNY:
187 s. : il. ; 22 cm.
SYGNATURA:
159.9
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000318370
31837
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> W asertywności nie tyle chodzi o to, abyć stawał się kimś innym, lepszym niż jesteś, ale byś mógł odnaleźć siebie, zrozumieć, kim jesteś naprawdę i cieszyć się swoim życiem.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wstęp Rozdział 1. Czym jest asertywność Różnice między postawą uległą, agresywną a asertywną Test asertywności Zasady asertywnej komunikacji Techniki wspomagające asertywną komunikację Podsumowanie Rozdział 2. W dobrej relacji ze sobą - asertywność wobec samego siebie Czujesz tak, jak myślisz Negatywne myśli utrudniające postawę asertywną Jak się pozbyć negatywnej narracji i wspierać się w swoich dążeniach Świadomość własnych praw Świadomość siebie Terytorium psychologiczne Pozytywny monolog wewnętrzny Podsumowanie Rozdział 3. Jak mówić "nie" Nie mów "tak", kiedy myślisz "nie" Techniki asertywnej odmowy Podsumowanie Rozdział 4. Jak sobie radzić z krytyką Kłopoty z przyjmowaniem ocen Asertywne przyjmowanie krytyki Rodzaje krytyki Jak radzić sobie z atakiem werbalnym Techniki wspomagające radzenie sobie z krytyką Pochwały Podsumowanie Rozdział 5. Jak wyrażać odmienne opinie Postawy utrudniające asertywne wyrażanie opinii Asertywne wyrażanie odmiennych opinii Techniki wspomagające wyrażanie poglądów Podsumowanie Rozdział 6. Jak sobie radzić ze złością Funkcje złości Sposoby wyrażania złości Komunikaty Ja Stopniowanie złości Wyrażanie próśb i oczekiwań Podsumowanie Rozdział 7. Asertywność w praktyce Pytania i wątpliwości uczestników warsztatów asertywności Trening asertywności Refleksje uczestników na temat warsztatów asertywności Zakończenie UWAGI:
Bibliogr. s. 186-187.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 000868 od dnia:2020-02-11 Przetrzymana, termin minął: 2020-04-13
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Stres w środowisku edukacyjnym młodzieży
AUTOR:
Korczyński, Stanisław.
POZ/ODP:
Stanisław Korczyński.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Difin 2015.
SERIA:
Engram
HASŁA:
Stres - psychologia Stres - zapobieganie Stres - zwalczanie Uczniowie - psychologia OPIS FIZYCZNY:
233 s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
159.9
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000303277
30327
ODBIORCY:
Dla nauczycieli różnych typów szkół i placówek edukacyjnych, nadzoru pedagogicznego, kandydatów do zawodu nauczyciela, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców.
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców zajmujących się problematyką edukacji. Autor dokonuje w niej analizy podobieństw i różnic w subiektywnej ocenie stresorów edukacyjnych uczniów na różnych poziomach kształcenia. Opisywane źródła stresu w ujęciu ilościowym wzbogaca licznymi wypowiedziami uczniów, świadczącymi o postrzeganiu szkoły, rówieśników, środowiska rodzinnego i samego siebie z punktu widzenia przyczyn irytacji, frustracji i wielu napięć emocjonalnych. Autor, analizując stres edukacyjny, nie ogranicza się tylko do szkoły, ale wiąże go również ze środowiskiem domowym, bowiem źródłem tego stresu może być wiele czynników tkwiących w tym środowisku. W związku z tym dokonuje analizy porównawczej szkoły i środowiska rodzinnego w generowaniu uczniowskiego stresu. Opisuje konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie z nim. Niezwykle wartościowe są wskazania dla nauczycieli i rodziców, mające na celu zapobieganie skutkom stresu edukacyjnego. Autor daje sporo rad, pozwalających uniknąć cierpienia spowodowanego nerwowymi napięciami, na jakie narażeni są uczniowie we współczesnym świecie oraz pomocnych w poszukiwaniu przystosowania się do sytuacji stresowych.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Rozdział 1. TEORETYCZNE WPROWADZENIE W ZAGADNIENIE STRESU 1.1. Stres zły i stres dobry 1.2. Dawne i współczesne rozumienie stresu 1.3. Stres, sytuacja trudna, frustracja 1.4. Sposoby definiowania stresu 1.5. Źródła stresu 1.6. Neurofizjologiczne podłoże rekcji stresowej 1.7. Odporność na stres 1.8. Sposoby przezwyciężania stresu Rozdział 2. STRES SZKOLNY DZIECI I MŁODZIEŻY 2.1. Stres szkolny i j ego źródła 2.2. Symptomy uczniowskiego stresu 2.3. Rodzaje uczniowskiego stresu 2.4. Stres szkolny w świetle dotychczasowych badań Rozdział 3. ROLA NAUCZYCIELA W TWORZENIU WARUNKÓW CHRONIĄCYCH UCZNIÓW PRZED NADMIERNYM STRESEM 3.1. Oczekiwania wobec nauczyciela w świetle psychologii humanistycznej 3.2. Rola kompetencji nauczyciela w tworzeniu przyjaznego klimatu pracy z dziećmi 3.3. Wspieranie motywacji uczniów do nauki drogą do konstruktywnego stresu Rozdział 4. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE WŁASNYCH BADAŁ 4.1. Przedmiot badań i cele badań 4.2. Problemy badawcze 4.3. Zmienne i wskaźniki 4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze 4.5. Organizacja i przebieg badań Rozdział 5. STRES EDUKACYJNY GIMNAZJALISTÓW 5.1. Ogólny poziom stresu gimnazjalistów 5.2. Kategorie czynników stresogennych w subiektywnej ocenie gimnazjalistów 5.3. Czynniki stresogenne związane z przebiegiem przyswajania wiedzy 5.4. Czynniki stresogenne związane z grupą rówieśniczą 5.5. Czynniki związane z zagrożeniem poczucia bezpieczeństwa 5.6. Stres związany z oddziaływaniem rodziców i nauczycieli Rozdział 6. PODOBIEŁSTWA I RÓŻNICE W SUBIEKTYWNEJ OCENIE STRESORÓW EDUKACYJNYCH UCZNIÓW NA RÓŻNYCH POZIOMACH KSZTAŁCENIA 6.1. Porównanie ogólnego poziomu stresu na trzech poziomach kształcenia 6.2. Kategorie czynników stresogennych z uwzględnieniem subiektywnych ocen uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych 6.2.1. Przeciążenie jako źródło uczniowskiego stresu 6.2.2. Trudności edukacyjne i brak wiary w skuteczność podejmowanych działań 6.2.3. Nauczyciel jako źródło stresu w subiektywnym odbiorze uczniów 6.2.4. Zazdrość w relacjach interpersonalnych jako źródło stresu 6.2.5. Relacje interpersonalne i klimat psychospołeczny grupy rówieśniczej 6.2.6. Zagrożenie poczucia bezpieczeństwa w percepcji badanej młodzieży 6.2.7. Stres wynikający z atmosfery życia rodzinnego i relacji interpersonalnych rodzic-dziecko Rozdział 7. SZKOŁA JAKO CZYNNIK STRESOGENNY NA TLE INNYCH ZDARZEŁ ŻYCIOWYCH KONSEKWENOE STRESU I SPOSOBY RADZENIA SOBIE ZE STRESEM. WNIOSKI PRAKTYCZNE 8.1. Reakcje uczniów na stres edukacyjny 8.2. Sposoby radzenia sobie ze stresem 8.3. Podsumowanie wyników badań 8.4. Praktyczne wnioski. Zapobieganie skutkom stresu edukacyjnego UWAGI:
Bibliogr. s. 221-228.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Wychowanie przez zabawę : projekty i gry w kształtowaniu kluczowych kompetencji u dzieci i młodzieży
AUTOR:
Kozdroń, Agnieszka
POZ/ODP:
Agnieszka Kozdroń.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2015.
SERIA:
Engram
HASŁA:
Dziecko - rozwój psychofizyczny Gry i zabawy - stosowanie - wychowanie Kompetencje kluczowe - nauczanie Pedagogika zabawy Socjalizacja - metody Scenariusze zajęć OPIS FIZYCZNY:
217 s. : il. ; 23 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000305837
30583
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami.Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Rozdział 1. Charakter i tożsamość, kształtowane w relacji do ja i w grupie rówieśniczej przez gry i zabawy Zabawa nr 1. SZCZĘŚLIWY RZUT Zabawa nr 2. PALETA MOŻLIWOŚCI Zabawa nr 3. PUZZLE PRZYJAŹNI Zabawa nr 4. ZAMIANA Zabawa nr 5. LIKE Zabawa nr 6. POKOCHAĆ SIEBIE PRAWDZIWIE Zabawa nr 7. KIJ I MARCHEWKA Zabawa nr 8. PONIEDZIAŁKOWA REWOLUCJA Zabawa nr 9. SMAK ZWYCIĘSTWA Zabawa nr 10. NIETYPOWA SYTUACJA Rozdział 2. Projekty rozwijające kluczowe kompetencje społeczne, poznawcze, emocjonalne Zabawa nr 1. WORECZKI PEŁNE MIŁOŚCI Zabawa nr 2. DROGA DO CELU Zabawa nr 3. POZA HORYZONT Zabawa nr 4. WIRUS Zabawa nr 5. ZOSTAŁ WŁASNYM PREZES Zabawa nr 6. WIO LEOKADIO Zabawa nr 7. OGRODNIK Zabawa nr 8. PO NITCE DO KŁĘBKA Zabawa nr 9. SCHODY, SCHODY, SCHODY Zabawa nr 10. TABLICA CHWAŁY Rozdział 3. Zabawy i gry kompensacyjne dla dzieci i młodzieży z deficytami rozwojowymi Zabawa nr 1. KONCERT Z POCZUCIEM HUMORU Zabawa nr 2. ZACZAROWANA SKAŁA Zabawa nr 3. SOKOLE OKO Zabawa nr 4. TYGRYS POD ŁAWKĄ Zabawa nr 5. KONCENTRACJA NA CELU Zabawa nr 6. GWIAZDKA Z NIEBA Zabawa nr 7. SZACUNEK Zabawa nr 8. WODOSPAD Zabawa nr 9. FIGURY Z CHARAKTEREM Zabawa nr 10. WIDZĘ, SŁYSZĘ I CZUJĘ MUZYKĘ Rozdział 4. Projekty kształtujące świadomość i odpowiedzialność dzieci i młodzieży związane ze współczesnymi zagrożeniami Zabawa nr 1. WIRTUALNA NIESPODZIANKA Zabawa nr 2. UCZTA Zabawa nr 3. SMS-OWY WIRTUOZ Zabawa nr 4. PAJĘCZA SIEĆ Zabawa nr 5. OSOBISTY HERB Zabawa nr 6. FIKCYJNA GRA SŁÓW Zabawa nr 7. 100-letni NASTOLATEK Zabawa nr 8. KTO PYTA NIE BŁĄDZI, KTO ODPOWIADA MA KŁOPOTY Zabawa nr 9. ZDJĘCIE – OBRAZ KREOWANY ROZSĄDKIEM Zabawa nr 10. PANTOMIMA INFORMATYCZNA Rozdział 5. Scenariusze zajęć do indywidualnej pracy z dzieckiem Zabawa nr 1. LUSTERECZKO POWIEDZ PRZECIE… Zabawa nr 2. BRZYDKIE KACZĄTKO… Zabawa nr 3. MOJE MIEJSCE W ŚWIECIE Zabawa nr 4. MYŚLĘ, WIĘC JESTEM, BIJĘ WIĘC MNIE NIE MA Zabawa nr 5. KATHARSIS Zabawa nr 6. WZIĄĆ BYKA ZA ROGI Zabawa nr 7. WIRTUALNA TOŻSAMOŚĆ Zabawa nr 8. POMÓŻ FRANKOWI Zabawa nr 9. CZASEM DOBRY CZASEM ZŁY, PO PROSTU NORMALNY Zabawa nr 10. JESTEM SOBĄ I JESTEM Z TEGO DUMNY Rozdział 6. Zabawy dla rodziców Zabawa nr 1. UKRYTY SKARB Zabawa nr 2. DOMOWY TOR PRZESZKÓD Zabawa nr 3. SKLONOWANE ŻYCIE Zabawa nr 4. PALUSZEK I GŁÓWKA Zabawa nr 5. POWIEDZ MI JAK MNIE KOCHASZ Zabawa nr 6. POZNAJMY SIĘ… Zabawa nr 7. ETYKIETA Zabawa nr 8. W KRZYWYM ZWIERCIADLE Zabawa nr 9. ŚWIAT PRZEŻYĆ DZIECKA Zabawa nr 10. ŚRUBKOWY ŚWIAT TATY UWAGI:
Bibliogr. s. 217.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Dziecko a rozwód : bajki dla dzieci rozwodzących się rodziców
AUTOR:
Lewicka-Zelent, Agnieszka.
POZ/ODP:
redakcja naukowa Agnieszka Lewicka-Zelent, Katarzyna Korona ; [rysunki Klaudia Ciećkiewicz, Katarzyna Korona].
ADRES WYDAWNICZY:
Waszawa : Wydawnictwo Difin, 2015.
SERIA:
Engram
HASŁA:
Rozwód - a dziecko Dziecko - psychologia Biblioterapia Rozwód - a rodzina Rodzina - psychologia OPIS FIZYCZNY:
218, [1] s. : il., rys., wykr. ; 23 cm.
SYGNATURA:
159.9
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000305202
30520
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Książka skierowana jest zwłaszcza do rodziców, nauczycieli z przedszkola i szkoły podstawowej. Czytelnik otrzymuje kompendium wiedzy na temat rozwodu w aspekcie dzieci zaangażowanych w niego. Uzyskuje informacje o skutkach rozwodu dla dzieci, wskazówki dotyczące udzielania wsparcia dzieciom i wiedzę prawną dotyczącą rozwodów w Polsce. Następnie może skorzystać z bajek skierowanych do dzieci rozwodzących się rodziców. Bajki dotykają wielu problemów związanych z rozwodem.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Rozdział 1. Rozwój psychoemocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym Ewa Trojanowska Rozdział 2. Rola rodziców w procesie rozwoju dziecka Joanna Rusinkiewicz Rozdział 3. Rozwód w ujęciu prawnym i psychologicznym Ewa Grudziewska Rozdział 4. Prawny charakter rozwodu Krzysztof Kędziora Rozdział 5. Rodzina – system wzajemnych powiązań Dorota Chimicz Rozdział 6. Funkcjonowanie psychospołeczne dzieci rozwodzących się rodziców Agnieszka Lewicka-Zelent, Małgorzata Wąsik Rozdział 7. Funkcjonowanie dorosłych dzieci, które doświadczyły rozwodu rodziców Agnieszka Lewicka-Zelent Rozdział 8. Arteterapia jako metoda pracy z dzieckiem w sytuacji rozwodu rodziców Katarzyna Korona Rozdział 9. Rola bajek w życiu dziecka Janina Kruk Bajki Kilka słów od Tosi do rodziców… Agnieszka Lewicka-Zelent Opis bohaterów bajek Studenci pedagogiki resocjalizacyjnej UMCS w Lublinie Agnieszka Lewicka-Zelent Bajki terapeutyczne Studenci pedagogiki resocjalizacyjnej UMCS w Lublinie Agnieszka Lewicka-Zelent, Katarzyna Korona Gdy rodzice ciągle się kłócą – Zmiany Gdy dziecko się dowiaduje, że rodzice postanowili się rozwieźć – Rozwód Gdy dziecko się dowiaduje, że jeden z rodziców wyprowadza się z domu – Śniadanie Gdy dziecko obwinia za rozwód jednego z rodziców – Karmnik dla ptaków Gdy dziecko źle zachowuje się w szkole – Szkolne smutki Poczucie wstydu dziecka po rozwodzie rodziców – Choinkowa przykrość Gdy rodzic wyjeżdża do innego miasta – Szklane serce i miś Gdy jeden z rodziców znika z rodziny na dłuższy czas – Spełnione obietnice Gdy zachowanie dziecka w szkole zmienia się – Misiowe troski Gdy dziecko czuje się winne odejścia rodzica – Odpowiedź ze snu Gdy dziecko się dowiaduje, że tata ma nową żonę – Niezwykły prezent Gdy dziecko odczuwa wyrzuty sumienia, spędzając czas z jednym z rodziców – Mały psycholog Gdy tata będzie miał nowe dziecko – Dobra nowina Gdy dziecko jest zazdrosne o nowe dzieci taty – Spotkanie w parku Gdy mama ma nowego partnera – Ważna osoba w moim życiu Gdy mama spodziewa się nowego dziecka – Niespodzianka Gdy dziecko ma obawy co do funkcjonowania nowej rodziny – Nowy porządek Spis tabel i rysunków * UWAGI:
Bibliogr. przy rozdz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej
AUTOR:
Paszkiewicz, Aneta.
POZ/ODP:
Aneta Paszkiewicz.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2017.
SERIA:
Engram
HASŁA:
Socjoterapia Niedostosowanie społeczne - zwalczanie OPIS FIZYCZNY:
185 stron ; 23 cm.
SYGNATURA:
36
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000319445
31944
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Socjoterapia w coraz szerszym zakresie zaczyna być wykorzystywana w szkołach, placówkach zajmujących się pracą z młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną uzależnieniami. Socjoterapia polega przede wszystkim na wykorzystaniu terapeutycznego wpływu grupy oraz należy uznać ją za formę pomocy jak najbardziej pożądaną i wskazaną. Opracowanie będzie pomocne nauczycielom i wychowawcom, studentom pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z osobą niedostosowaną społecznie, z uwzględnieniem wymogu jej podmiotowego traktowania w grupie socjoterapeutycznej.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Rozdział 1. Podmiotowość w wychowaniu 1.1. Wychowanie personalistyczne 1.2. Wychowanek jako podmiot w procesie wychowania Rozdział 2. Wychowanek niedostosowany społecznie 2.1. Niedostosowanie społeczne – rozważania terminologiczne 2.2. Sylwetka wychowanka niedostosowanego społecznie 2.3. Poczucie podmiotowości wychowanka niedostosowanego społecznie Rozdział 3. Wychowanie w grupie i poprzez grupę 3.1. Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze 3.2. Proces grupowy 3.3. Zalety wychowania w grupie i przez grupę Rozdział 4. Socjoterapia – metoda pracy terapeutycznej z grupą 4.1. Pojęcie socjoterapii 4.2. Grupa socjoterapeutyczna 4.3. Realizacja idei podmiotowego traktowania w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej Rozdział 5. Projektowanie zajęć socjoterapeutycznych – diagnoza uczestników zajęć 5.1. Diagnoza pedagogiczna – podstawowe pojęcia 5.2. Diagnoza w socjoterapii Rozdział 6. Projektowanie zajęć socjoterapeutycznych – opracowanie programu 6.1. Cele zajęć socjoterapeutycznych 6.2. Zasady prowadzenia zajęć 6.3. Opracowanie programu zajęć socjoterapeutycznych Rozdział 7. Praca z grupą socjoterapeutyczną – pierwsze kroki 7.1. Zawiązanie grupy – dobór uczestników 7.2. Kontrakt 7.3. Integracja grupy Rozdział 8. Metody i techniki stosowane na zajęciach socjoterapeutycznych 8.1. Podstawowe techniki używane w pracy z grupą socjoterapeutyczną 8.2. Metody pracy z grupą stosowane w socjoterapii Rozdział 9. Techniki treningowe w socjoterapii 9.1. Trening grupowy 9.2. Trening interpersonalny 9.3. Trening asertywności 9.4. Trening relaksacyjny Rozdział 10. Techniki wspierające grupę w dochodzeniu do celu 10.1. Techniki komunikacyjne i facylitacyjne 10.2. Techniki angażujące uczestników Rozdział 11. Kompetencje prowadzącego zajęcia z grupą socjoterapeutyczną Rozdział 12. Role pełnione w grupie socjoterapeutycznej przez poszczególnych jej członków 12.1. Role grupowe 12.2. Role negatywne pełnione przez członków grupy socjoterapeutycznej 12.3. Role pozytywne pełnione przez członków grupy socjoterapeutycznej Rozdział 13. Opór w pracy z grupą socjoterapeutyczną 13.1. Rozpoznanie oporu w grupie socjoterapeutycznej 13.2. Radzenie sobie z oporem w grupie socjoterapeutycznej Rozdział 14. Trudne sytuacje w grupie socjoterapeutycznej 14.1. Zakłócenia i trudności pojawiające się w trakcie zajęć grupowych 14.2. Konflikty w grupie i sposoby ich rozwiązywania 14.3. Naruszanie granic UWAGI:
Bibliografia na stronach 175-185.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Jak pomóc dziecku z dysleksją : poradnik dla rodziców i nauczycieli
AUTOR:
Radwańska, Anna
POZ/ODP:
Anna Radwańska.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2017.
SERIA:
Engram
HASŁA:
Dysleksja i dysgrafia Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja Poradniki dla nauczycieli Poradniki dla rodziców OPIS FIZYCZNY:
202 strony : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000321240
32124
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Poradnik napisany został z myślą o rodzicach, którzy chcą zdobyć potrzebną i praktyczną wiedzę na temat dysleksji. Autorka omawia zjawisko dysleksji rozwojowej, typy dysleksji, objawy i symptomy wczesnego występowania ryzyka dysleksji. Podkreśla rolę rodziców, nauczycieli, rówieśników w edukacji dziecka z dysleksją. Uzupełnieniem poradnika są szeroko omówione przykłady ćwiczeń usprawniających technikę czytania i pisania (z podziałem na wiek) oraz konspekty zajęć.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wstęp Rozdział 1. Dysleksja 1.1. Cechy dysleksji 1.2. Przyczyny dysleksji 1.3. Pozytywne cechy dysleksji 1.4. Diagnoza dysleksji 1.5. Dysleksja a stres Rozdział 2. Symptomy ryzyka dysleksji i dysleksji 2.1. Objawy dysleksji w poszczególnych okresach życia 2.1.1. Objawy u dzieci w wielu 6–7 lat 2.1.2. Młodszy wiek szkolny 7–10 lat 2.1.3. Wiek szkolny – powyżej 10. r.ż. Rozdział 3. Praca z dzieckiem dyslektycznym 3.1. Rola nauczyciela 3.2. Rola rodzica 3.2.1. Katalog rodzicielskich zachowań 3.3. Prawa i obowiązki ucznia dyslektycznego 3.4. Dysleksja a styl uczenia się Rozdział 4. Osobowość dziecka dyslektycznego 4.1. Samoocena osób z dysleksją 4.2. Cechy osobowości – mocne i słabe strony dziecka dyslektycznego 4.3. Poczucie wpływu na własne życie – kontrola 4.4. Pozycja społeczna dziecka dyslektycznego oraz postawa wobec niego Rozdział 5. Formy pomocy 5.1. Wsparcie rodzica 5.1.1. Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych 5.2. Wsparcie nauczyciela 5.3. Wsparcie rówieśników 5.4. Wsparcie emocjonalne Rozdział 6. Terapia pedagogiczna 6.1. Terapia pedagogiczna – pojęcie 6.2. Zasady terapii pedagogicznej 6.3. Poziomy pomocy terapeutycznej osobom z dysleksją rozwojową 6.4. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna – jej zadania i regulacje prawne Rozdział 7. Ćwiczenia wspomagające naukę czytania i pisania Ćwiczenia wspomagające rozwój funkcji wzrokowych Ćwiczenia wspomagające rozwój funkcji słuchowo-językowych Ćwiczenia w pisaniu Ćwiczenia w czytaniu Dyktando w 10 punktach – z komentarzem ortograficznym Dla przypomnienia. Zasady poprawnej pisowni Ćwiczenia usprawniające naukę czytania i pisania dla uczniów klas młodszych Ćwiczenia usprawniające rozwój funkcji wzrokowych Ćwiczenia usprawniające technikę pisania i czytania 94Ćwiczenia usprawniające czytanie Ćwiczenia usprawniające naukę czytania i pisania dla uczniów klas starszych Ćwiczenia usprawniające analizator wzrokowy Ćwiczenia usprawniające pisanie i czytanie z uwzględnieniem analizatora słuchowego Zakończenie Przykład emocji dziecka dyslektycznego Pytania dla nauczycieli Konspekty Skala Ryzyka Dysleksji Wierszyki ortograficzne. Nauka od razu staje się przyjemniejsza i milsza Kwestionariusz samooceny Słowniczek wyrazów trudnych Bibliografia UWAGI:
Bibliogr. s. 200-202.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
problemy jednostki i rodziny w obszarze stosowania prawa: aspekty psychologiczne
AUTOR:
Rode, Danuta.
POZ/ODP:
redakcja naukowa Danuta Rode ; [recenzent Mieczysław Radochoński].
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2016.
SERIA:
Engram
HASŁA:
Biegli sądowi - praca - Polska Dziecko - patologia społeczna Dziecko - prawo Młodzież - patologia społeczna Prawo rodzinne - Polska Psychologia sądowa OPIS FIZYCZNY:
277 s.; 23 cm.
SYGNATURA:
34 Pod.
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000311678
31167
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Przedstawiona problematyka odnosi się do interesujących poznawczo oraz ważnych społecznie zagadnień teoretycznych i praktycznych występujących na styku psychologii i prawa, zarówno w odniesieniu do jednostki, jak i rodziny. Z zagadnieniami tymi spotykają się na co dzień psychologowie i prawnicy w różnorodnych sprawach rozstrzyganych przez instytucje wymiaru sprawiedliwości.Książka jest adresowana do dwóch podstawowych grup odbiorców: psychologów sądowych (biegłych sądowych i kandydatów na biegłych sądowych) oraz prawników (sędziów, prokuratorów, obrońców). Ze względu na zakres tematyczny może stanowić podstawę kształcenia psychologów i prawników. Wiedza zawarta w książce będzie z pewnością wartościowa także dla studentów psychologii i prawa, na wszystkich polskich uczelniach wyższych. Publikacja może być podstawowym podręcznikiem wykorzystywanym na zajęciach z psychologii sądowej (opiniowanie w sprawach cywilnych, rodzinnych i nieletnich) w ramach kształcenia uniwersyteckiego oraz na studiach podyplomowych z zakresu psychologii sądowej.
UWAGI:
Bibliogr. przy rozdz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW