KATALOG KSIĘGOZBIORU MGBP W GLINOJECKU
Znaleziono 1 pozycję o tematyce: Depresja psychiczna - pediatria
|
AUTOR: | Radziwiłłowicz, Wioletta. |
POZ/ODP: | Wioletta Radziwiłłowicz. | |
ADRES WYDAWNICZY: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. |
HASŁA: | - Depresja psychiczna - pediatria
- Dziecko - psychologia
- Młodzież - psychologia
- Rodzina - psychologia
|
WYDANIE: | Wyd. 2. |
OPIS FIZYCZNY: | 434 s. : il. ; 24 cm. |
SYGNATURA: | 159.9 |
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 145000285207 | 28520 |
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- CZĘŚĆ TEORETYCZNA
- Rozdział 1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej
- 1.1. Co to jest psychopatologia rozwojowa
- 1.2. Cele psychopatologii rozwojowej
- 1.3. Własności zmian rozwojowych
- 1.4. Mediatory: jak i dlaczego występuje zaburzenie
- 1.5. Moderatory: kto jest narażony i kiedy pojawia się ryzyko
- 1.6. Moderacja mediacyjna i mediacja moderacyjna: dlaczego osoby są podatne tylko w określonych warunkach?
- 1.7. Odporność i czynniki ochronne
- 1.7.1. Odporność a kompetencja
- 1.7.2. Odporność jako dynamiczny i wielowymiarowy konstrukt
- 1.7.3. Czynniki i procesy leżące u podstaw odporności
- Rozdział 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży
- 2.1. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży w Polsce
- 2.2. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży na świecie
- 2.3. Przyczyny uzyskiwania zróżnicowanych wyników badań nad epidemiologią depresji u dzieci i młodzieży
- 2.3.1. Utożsamianie nastroju depresyjnego z depresją jako zaburzeniem
- 2.3.2. Różnice kulturowe i społeczne
- 2.3.2.1. Wzorce socjalizacji
- 2.3.2.2. Style przywiązania
- 2.3.2.3. Hierarchia celów wychowawczych
- 2.3.2.4. Przemiany społeczno-polityczne
- 2.4. Przyczyny częstszego występowania depresji u dziewcząt
- 2.4.1. Negatywny styl atrybucji
- 2.4.2. Negatywny obraz ciała i jego związek z postawami rodzicielskimi
- 2.4.3. Dostosowanie się do kulturowego stereotypu roli płciowej
- 2.4.4. Zadania rozwojowe i negatywne wydarzenia życiowe
- Rozdział 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży
- 3.1. Obraz kliniczny depresji w jej różnych postaciach
- 3.2. Związek obrazu klinicznego depresji z wiekiem i płcią
- 3.3. Związek obrazu klinicznego depresji u dzieci i młodzieży z uwarunkowaniami społeczno-kulturowymi
- 3.4. Współwystępowanie depresji z innymi zaburzeniami psychicznymi
- Rozdział 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci i młodzieży
- 4.1. Ryzyko podjęcia próby samobójczej
- 4.2. Schorzenia somatyczne
- 4.3. Przebieg przewlekły oraz nawroty epizodów depresji w ciągu życia
- 4.4. Depresja u dzieci i młodzieży jako predyktor innych zaburzeń psychicznych w okresie dorastania i dorosłości
- 4.5. Późniejsze funkcjonowanie w relacjach społecznych
- Rozdział. 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży
- 5.1. Mechanizmy biologiczne w etiologii depresji u dzieci i młodzieży
- 5.1.1. Czynniki genetyczne
- 5.1.2. Zaburzenia struktury i funkcji ośrodkowego układu nerwowego
- 5.1.3. Podłoże hormonalne zaburzeń depresyjnych
- 5.2. Teorie psychologiczne
- 5.2.1. Teorie psychodynamiczne
- 5.2.2. Teorie poznawcze
- 5.2.3. Teorie interpersonalne
- 5.2.4. Model rozwojowy – synteza wszystkich podejść
- CZĘŚĆ EMPIRYCZNA
- Rozdział 6. Strategia badań własnych
- 6.1. Przedmiot i cel badań
- 6.2. Charakterystyka badanych grup
- 6.2.1. Charakterystyka socjodemograficzna badanych grup
- 6.2.2. Charakterystyka kliniczna badanych grup
- 6.2.3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży
- 6.3. Metody badań
- 6.4. Procedura badań
- 6.5. Analiza statystyczna
- Rozdział 7. Relacje emocjonalne w rodzinie
- 7.1. Założenia teoretyczne
- 7.2. Pytania i hipotezy badawcze
- 7.3. Narzędzie badawcze
- 7.4. Wyniki badań
- 7.5. Dyskusja wyników
- Rozdział 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców
- 8.1. Założenia teoretyczne
- 8.2. Pytania i hipotezy badawcze
- 8.3. Narzędzie badawcze
- 8.4. Wyniki badań
- 8.5. Dyskusja wyników
- Rozdział 9. Systemowe zasoby rodziny
- 9.1. Założenia teoretyczne
- 9.2. Pytania i hipotezy badawcze
- 9.3. Narzędzie badawcze
- 9.4. Wyniki badań
- 9.5. Dyskusja wyników
- Rozdział 10. Negatywne wydarzenia życiowe
- 10.1. Założenia teoretyczne
- 10.2. Pytania i hipotezy badawcze
- 10.3. Narzędzie badawcze
- 10.4. Wyniki badań
- 10.5. Dyskusja wyników
- Rozdział 11. Związki między zmiennymi charakteryzującymi funkcjonowanie systemu rodzinnego
- 11.1. Współzależność między jakością związku małżeńskiego rodziców i relacjami emocjonalnymi w rodzinie
- 11.2. Współzależność między systemowymi zasobami rodziny i relacjami emocjonalnymi w rodzinie
- 11.3. Współzależność między relacjami emocjonalnymi w rodzinie i negatywnymi wydarzeniami życiowymi
- 11.4. Współzależność między negatywnymi wydarzeniami życiowymi i jakością związku małżeńskiego rodziców
- 11.5. Współzależność między systemowymi zasobami rodziny i jakością związku małżeńskiego rodziców
- 11.6. Współzależność między negatywnymi wydarzeniami życiowymi oraz systemowymi zasobami rodziny
- Rozdział 12. Analiza wszystkich zmiennych – ranking predyktorów w klasyfikacji badanych do grupy z rozpoznaniem depresji lub grupy kontrolnej
- Rozdział 13. Podsumowanie wyników badań własnych. Implikacje teoretyczne i praktyczn
|
UWAGI: | Bibliogr. s. 389-425. Streszcz. ang.
|
DOSTĘPNOŚĆ: |
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni | |
|
DZIAŁANIE: | |
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? |
|
WYDRUK KATALOGÓW |
|
|