KATALOG KSIĘGOZBIORU MGBP W GLINOJECKU
Znaleziono 4 pozycje o tematyce: Rodzina - psychologia
AUTOR:
Radziwiłłowicz, Wioletta.
POZ/ODP:
Wioletta Radziwiłłowicz.
ADRES WYDAWNICZY:
Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011.
HASŁA:
Depresja psychiczna - pediatria Dziecko - psychologia Młodzież - psychologia Rodzina - psychologia WYDANIE:
Wyd. 2.
OPIS FIZYCZNY:
434 s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
159.9
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000285207
28520
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> CZĘŚĆ TEORETYCZNA Rozdział 1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej 1.1. Co to jest psychopatologia rozwojowa 1.2. Cele psychopatologii rozwojowej 1.3. Własności zmian rozwojowych 1.4. Mediatory: jak i dlaczego występuje zaburzenie 1.5. Moderatory: kto jest narażony i kiedy pojawia się ryzyko 1.6. Moderacja mediacyjna i mediacja moderacyjna: dlaczego osoby są podatne tylko w określonych warunkach? 1.7. Odporność i czynniki ochronne 1.7.1. Odporność a kompetencja 1.7.2. Odporność jako dynamiczny i wielowymiarowy konstrukt 1.7.3. Czynniki i procesy leżące u podstaw odporności Rozdział 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży 2.1. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży w Polsce 2.2. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży na świecie 2.3. Przyczyny uzyskiwania zróżnicowanych wyników badań nad epidemiologią depresji u dzieci i młodzieży 2.3.1. Utożsamianie nastroju depresyjnego z depresją jako zaburzeniem 2.3.2. Różnice kulturowe i społeczne 2.3.2.1. Wzorce socjalizacji 2.3.2.2. Style przywiązania 2.3.2.3. Hierarchia celów wychowawczych 2.3.2.4. Przemiany społeczno-polityczne 2.4. Przyczyny częstszego występowania depresji u dziewcząt 2.4.1. Negatywny styl atrybucji 2.4.2. Negatywny obraz ciała i jego związek z postawami rodzicielskimi 2.4.3. Dostosowanie się do kulturowego stereotypu roli płciowej 2.4.4. Zadania rozwojowe i negatywne wydarzenia życiowe Rozdział 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży 3.1. Obraz kliniczny depresji w jej różnych postaciach 3.2. Związek obrazu klinicznego depresji z wiekiem i płcią 3.3. Związek obrazu klinicznego depresji u dzieci i młodzieży z uwarunkowaniami społeczno-kulturowymi 3.4. Współwystępowanie depresji z innymi zaburzeniami psychicznymi Rozdział 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci i młodzieży 4.1. Ryzyko podjęcia próby samobójczej 4.2. Schorzenia somatyczne 4.3. Przebieg przewlekły oraz nawroty epizodów depresji w ciągu życia 4.4. Depresja u dzieci i młodzieży jako predyktor innych zaburzeń psychicznych w okresie dorastania i dorosłości 4.5. Późniejsze funkcjonowanie w relacjach społecznych Rozdział. 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży 5.1. Mechanizmy biologiczne w etiologii depresji u dzieci i młodzieży 5.1.1. Czynniki genetyczne 5.1.2. Zaburzenia struktury i funkcji ośrodkowego układu nerwowego 5.1.3. Podłoże hormonalne zaburzeń depresyjnych 5.2. Teorie psychologiczne 5.2.1. Teorie psychodynamiczne 5.2.2. Teorie poznawcze 5.2.3. Teorie interpersonalne 5.2.4. Model rozwojowy – synteza wszystkich podejść CZĘŚĆ EMPIRYCZNA Rozdział 6. Strategia badań własnych 6.1. Przedmiot i cel badań 6.2. Charakterystyka badanych grup 6.2.1. Charakterystyka socjodemograficzna badanych grup 6.2.2. Charakterystyka kliniczna badanych grup 6.2.3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży 6.3. Metody badań 6.4. Procedura badań 6.5. Analiza statystyczna Rozdział 7. Relacje emocjonalne w rodzinie 7.1. Założenia teoretyczne 7.2. Pytania i hipotezy badawcze 7.3. Narzędzie badawcze 7.4. Wyniki badań 7.5. Dyskusja wyników Rozdział 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców 8.1. Założenia teoretyczne 8.2. Pytania i hipotezy badawcze 8.3. Narzędzie badawcze 8.4. Wyniki badań 8.5. Dyskusja wyników Rozdział 9. Systemowe zasoby rodziny 9.1. Założenia teoretyczne 9.2. Pytania i hipotezy badawcze 9.3. Narzędzie badawcze 9.4. Wyniki badań 9.5. Dyskusja wyników Rozdział 10. Negatywne wydarzenia życiowe 10.1. Założenia teoretyczne 10.2. Pytania i hipotezy badawcze 10.3. Narzędzie badawcze 10.4. Wyniki badań 10.5. Dyskusja wyników Rozdział 11. Związki między zmiennymi charakteryzującymi funkcjonowanie systemu rodzinnego 11.1. Współzależność między jakością związku małżeńskiego rodziców i relacjami emocjonalnymi w rodzinie 11.2. Współzależność między systemowymi zasobami rodziny i relacjami emocjonalnymi w rodzinie 11.3. Współzależność między relacjami emocjonalnymi w rodzinie i negatywnymi wydarzeniami życiowymi 11.4. Współzależność między negatywnymi wydarzeniami życiowymi i jakością związku małżeńskiego rodziców 11.5. Współzależność między systemowymi zasobami rodziny i jakością związku małżeńskiego rodziców 11.6. Współzależność między negatywnymi wydarzeniami życiowymi oraz systemowymi zasobami rodziny Rozdział 12. Analiza wszystkich zmiennych – ranking predyktorów w klasyfikacji badanych do grupy z rozpoznaniem depresji lub grupy kontrolnej Rozdział 13. Podsumowanie wyników badań własnych. Implikacje teoretyczne i praktyczn UWAGI:
Bibliogr. s. 389-425. Streszcz. ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Dziecko a rozwód : bajki dla dzieci rozwodzących się rodziców
AUTOR:
Lewicka-Zelent, Agnieszka.
POZ/ODP:
redakcja naukowa Agnieszka Lewicka-Zelent, Katarzyna Korona ; [rysunki Klaudia Ciećkiewicz, Katarzyna Korona].
ADRES WYDAWNICZY:
Waszawa : Wydawnictwo Difin, 2015.
SERIA:
Engram
HASŁA:
Rozwód - a dziecko Dziecko - psychologia Biblioterapia Rozwód - a rodzina Rodzina - psychologia OPIS FIZYCZNY:
218, [1] s. : il., rys., wykr. ; 23 cm.
SYGNATURA:
159.9
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000305202
30520
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Książka skierowana jest zwłaszcza do rodziców, nauczycieli z przedszkola i szkoły podstawowej. Czytelnik otrzymuje kompendium wiedzy na temat rozwodu w aspekcie dzieci zaangażowanych w niego. Uzyskuje informacje o skutkach rozwodu dla dzieci, wskazówki dotyczące udzielania wsparcia dzieciom i wiedzę prawną dotyczącą rozwodów w Polsce. Następnie może skorzystać z bajek skierowanych do dzieci rozwodzących się rodziców. Bajki dotykają wielu problemów związanych z rozwodem.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Rozdział 1. Rozwój psychoemocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym Ewa Trojanowska Rozdział 2. Rola rodziców w procesie rozwoju dziecka Joanna Rusinkiewicz Rozdział 3. Rozwód w ujęciu prawnym i psychologicznym Ewa Grudziewska Rozdział 4. Prawny charakter rozwodu Krzysztof Kędziora Rozdział 5. Rodzina – system wzajemnych powiązań Dorota Chimicz Rozdział 6. Funkcjonowanie psychospołeczne dzieci rozwodzących się rodziców Agnieszka Lewicka-Zelent, Małgorzata Wąsik Rozdział 7. Funkcjonowanie dorosłych dzieci, które doświadczyły rozwodu rodziców Agnieszka Lewicka-Zelent Rozdział 8. Arteterapia jako metoda pracy z dzieckiem w sytuacji rozwodu rodziców Katarzyna Korona Rozdział 9. Rola bajek w życiu dziecka Janina Kruk Bajki Kilka słów od Tosi do rodziców… Agnieszka Lewicka-Zelent Opis bohaterów bajek Studenci pedagogiki resocjalizacyjnej UMCS w Lublinie Agnieszka Lewicka-Zelent Bajki terapeutyczne Studenci pedagogiki resocjalizacyjnej UMCS w Lublinie Agnieszka Lewicka-Zelent, Katarzyna Korona Gdy rodzice ciągle się kłócą – Zmiany Gdy dziecko się dowiaduje, że rodzice postanowili się rozwieźć – Rozwód Gdy dziecko się dowiaduje, że jeden z rodziców wyprowadza się z domu – Śniadanie Gdy dziecko obwinia za rozwód jednego z rodziców – Karmnik dla ptaków Gdy dziecko źle zachowuje się w szkole – Szkolne smutki Poczucie wstydu dziecka po rozwodzie rodziców – Choinkowa przykrość Gdy rodzic wyjeżdża do innego miasta – Szklane serce i miś Gdy jeden z rodziców znika z rodziny na dłuższy czas – Spełnione obietnice Gdy zachowanie dziecka w szkole zmienia się – Misiowe troski Gdy dziecko czuje się winne odejścia rodzica – Odpowiedź ze snu Gdy dziecko się dowiaduje, że tata ma nową żonę – Niezwykły prezent Gdy dziecko odczuwa wyrzuty sumienia, spędzając czas z jednym z rodziców – Mały psycholog Gdy tata będzie miał nowe dziecko – Dobra nowina Gdy dziecko jest zazdrosne o nowe dzieci taty – Spotkanie w parku Gdy mama ma nowego partnera – Ważna osoba w moim życiu Gdy mama spodziewa się nowego dziecka – Niespodzianka Gdy dziecko ma obawy co do funkcjonowania nowej rodziny – Nowy porządek Spis tabel i rysunków * UWAGI:
Bibliogr. przy rozdz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
W stronę wartości : encyklopedyczny poradnik życia rodzinnego
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Wychowanie szczęśliwego dziecka w świetle rewolucyjnych odkryć naukowychTyt. oryg.: "Pour une enfance heureuse ".
AUTOR:
Gueguen, Catherine.
POZ/ODP:
Catherine Gueguen ; przekład [ z francuskiego] Magdalena Trojankowska.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Amber, 2015.
HASŁA:
Dziecko - psychologia Mózg - fizjologia Mózg - a dziecko Neurobiologia Neuropsychologia dziecięca Rodzina - psychologia Wychowanie w rodzinie Poradniki OPIS FIZYCZNY:
382, [1] s. : il. ; 21 cm.
SYGNATURA:
159.9
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000307688
30768
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Wszyscy znają tę scenę ze sklepu: maluch zaczyna płakać, grymasi, potem wrzeszczy, rzuca się na podłogę. Mama, a czasami tata, uspokaja, prosi, wpada w irytację, podnosi głos, szarpie. Na twarzy umęczonego rodzica maluje się pytanie: "Boże, dlaczego to moje dziecko jest takie?" Doktor Catherine Gueguen wyjaśnia w oparciu o najnowsze odkrycia neurobiologii, że takie zachowanie to nie wynik złego wychowania czy jakichkolwiek zaburzeń. To zupełnie normalna reakcja dziecka, związana z dojrzewaniem jego mózgu. Badania pokazały, że każdy obszar mózgu rozwija się inaczej i w innym tempie. Emocje i uczuciowość dojrzewają etapami. Dziecko jest wobec nich bezbronne i nie potrafi kontrolować swoich zachowań. Pozwólmy rosnąć mózgowi dziecka w łagodności - mówi Catherine Gueguen w "Le Monde. Science et Medicine". Takie są wnioski z najnowszych badań nad rozwojem mózgu. Autorka pokazuje to na konkretnych, czasami kryzysowych przykładach, jakie znają wszyscy rodzice, i wyjaśnia, dlaczego powinni postępować z empatią. Współodczuwanie, bliskość i rozmowy pomogą w rozwoju mózgu dziecka, co zdecyduje o jego rozwoju emocjonalnym i intelektualnym. Dr Gueguen przestrzega, że przemoc może hamować rozwój mózgu. Jak mówi "ta wiedza nie ułatwi roli rodziców, ale uczyni ich bardziej świadomymi i odpowiedzialnymi za postępowanie z dzieckiem, by dać mu szansę stać się szczęśliwym dorosłym".
UWAGI:
Na okł.: O zachowaniach dziecka decydują procesy rozwoju jego mózgu. Szeroko komentowany we Francji bestseller, dzięki któremu rodzice wiedzą więcej o swoich dzieciach. Bibliogr. s. 351-379.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW