Po śmierci męża pani Dashwood wraz z dziećmi opuściła ukochany dom i zamieszkała w posiadłości Barton. Dwie z jej córek - panny na wydaniu - choć różne pod względem charakterów, tak samo szukają szczęścia i miłości. Uczuciowa, impulsywna Marianna marzy o mężczyźnie szarmanckim, wrażliwym, lubiącym te same lektury co ona. Łagodna i rozważna Eleonora odda serce jedynie człowiekowi spokojnemu i odpowiedzialnemu. Niestety świat, którym - zamiast prawdziwych uczuć - rządzi pozycja społeczna i pieniądz, może boleśnie rozczarować te pełne uroku, ufne kobiety...
UWAGI:
Tyt. serii tylko na obwol.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Czy można pokochać cudze dziecko? Nadia i Anita to skłócone siostry, które jeszcze w dzieciństwie rozdzielił mur wzajemnej niechęci. Są absolutnie różne, ale łączy je pewne wspólne doświadczenie życiowe: ich partnerzy mają dzieci z poprzednich związków. Zbieg okoliczności, a może przeznaczenie, sprawia, że po latach milczenia obie spotykają się na zajęciach grupy wsparcia, to tu kobiety, będące w podobnej sytuacji, mogą porozmawiać o tym, do czego nie wypada głośno się przyznawać: o nienawiści do dziecka "tej pierwszej" i nieradzeniu sobie z rolą macochy. Nadia i Anita stają w obliczu dramatów i trudnych wyborów, muszą zdobyć się na mnóstwo cierpliwości i dobrej woli. Czy potrafią dać sobie nawzajem wsparcie, czy też zadawnione urazy okażą się ważniejsze od siostrzanej więzi? Danuta Awolusi, rocznik 86` - Ślązaczka, mieszkająca obecnie w Warszawie. Pisarka, autorka tekstów, od kilku lat prowadzi blog recenzencki "Książki Zbójeckie". Wokalistka Gospel w warszawskim chórze Soul Connection Gospel Group. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
UWAGI:
Na okładce: Czy można pokochać cudze dziecko?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Co byś zrobił, gdybyś znalazł zwłoki we własnym salonie i nic nie pamiętał z ostatnich godzin?W wieku dwudziestu siedmiu lat John Brenner jest trzeźwiejącym alkoholikiem i rozwiedzionym ojcem czteroletniej Jennie, którą widuje rzadziej niż by sobie tego życzył. Pewnej nocy budzi się na podłodze własnego domu i nie pamięta niczego, co wydarzyło się w ciągu kilku ostatnich godzin. Obok siebie dostrzega pustą butelkę po wódce, pistolet i zwłoki młodej, pięknej dziewczyny, której - o czym jest głęboko przekonany - nigdy wcześniej nie widział. W jego głowie dudni uporczywe pytanie: `Czyżbym był mordercą?`.Wszystko wskazuje na to, że zastawiono na niego pułapkę, jednak John zupełnie nie pojmuje, kto mógłby chcieć wrobić go w morderstwo. Odpowiedź, ukryta w jego głowie, wyłania się powoli z fali cyklicznych snów, w których tajemnicza dziewczyna idzie za nim przez las, powtarzając wciąż to samo zdanie: `O czymś zapomniałeś`.Ocknąłem się z potwornym zamętem w głowie, jak zawsze, gdy się naprułem i ścinało mnie z nóg w miejscu, które nie było moim łóżkiem. Tym razem wylądowałem w salonie i gdy otworzyłem oczy, ujrzałem trupa dziewczyny.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Julek - znudzony wakacjami chłopiec z dobrego domu trafia do Klondike, meliny Cegiełki, Filipka, Cygana i Karioki - jedynej spódniczki w gangu. Nie chcą go - nie pasuje do ich paczki spod ciemnej gwiazdy. Tylko Cegiełka, ten, którego ojciec pije jak bąk, lituje się nad Julkiem i wpycha do paczki. Dwie akcje i już Julek czuje się jak nowo narodzony. I gotowy do współpracy z tajemniczym szefem..
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Melvin Mars został skazany na śmierć za zamordowanie swoich rodziców. Odlicza godziny do egzekucji, wciąż utrzymując, że jest niewinny. W ostatniej chwili okazuje się, że ktoś przyznał się do tej zbrodni. Amos Decker - pracujący dla FBI detektyw o niezawodnej pamięci - dostrzega w sprawie Marsa wiele podobieństw do własnej historii. Postanawia sprawdzić, komu zależy na tym, by skazaniec wyszedł na wolność. Gdy jedna ze współpracownic Deckera przepada bez wieści, staje się jasne, że gra toczy się o wysoką stawkę.
UWAGI:
Seria oznaczona znakiem graficznym: odcisk palca. Stanowi część cyklu. Tytuł oryginału: The last mile.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wszystko tu jest wielkie - budynki, interesy, przygody, a także. nieprawdopodobnie wielkie jest bogactwo we wspaniałych "białych" dzielnicach i niewyobrażalnie wielkie ubóstwo w nędznych chińskich slumsach.
W to nieprzebrane ludzkie mrowisko przybywają na przerdzewiałych okrętach tysiące rosyjskich uchodźców. Dla nich Szanghaj nie jest bynajmniej ziemią obiecaną - jest jedyną ziemią, która - z niechęcią wprawdzie - zgodziła się ich gościć.
Cóż to jednak za gościna. Grupy narodowościowe, klasowe i ekonomiczne są szczelnie zamknięte, nie akceptują nowych. Bez sprytu, determinacji i mnóstwa szczęścia nie sposób się utrzymać na powierzchni.Klima i Ninę, naszych głównych bohaterów, zastajemy w chwili, kiedy kobieta podjęła już decyzję o rozstaniu z mężem. Przeszli razem piekło Sowdepii, poradzili sobie na Dalekim Wschodzie Rosji, lecz na chiński ląd schodzą osobno. Ona z innym mężczyzną, on z nastolatką, którą się zaopiekował.
Co z tego wyniknie? Co zrobi Klim, który zna Szanghaj i ma znajomych sprzed lat? Czy Nina, nieznająca miejscowych stosunków, za to mająca przysłowiowy łut szczęścia poradzi sobie? Jak los potraktuje naszych bohaterów?
Kto zżył się z Klimem i Niną - a trudno sobie wyobrazić czytelnika, który pozostał wobec nich obojętny - ten koniecznie powinien przeczytać Biały Szanghaj. Nie będzie żałował nawet jednej sekundy spędzonej w towarzystwie tej książki.
UWAGI:
Na stronie tytułowej i okładce: Prószyński i S-ka. Oznaczenia odpowiedzialności: Elvira Baryakina ; przełożył Rafał Dębski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
R. Barański, A. Gawrońska-Baran, A. Drabarczyk, M. Gnela, D. Hołuj, K. Kędzierska, L. Lipiec-Warzecha, [>>] S. Liżewski, M. Mędrala, A. Mituś, E. Ostapowicz.
Niniejsza książka została przygotowana celem zaprezentowania różnych aspektów związanych z zarządzaniem instytucją kultury, czyli opisujemy kwestie:ustalania zasad wynagradzania pracowników instytucji kultury (w tym premii i dodatkowych do wynagrodzeń);współpracy z innymi instytucjami kultury (w tym współpraca międzynarodowa) ? wypełnianie statutowych celów działania instytucji kultury może przyjmować formę projektów realizowanych wspólnie przez kilka jednostek. Powyższe inicjatywy są realizowane m.in. na podstawie umów porozumień pomiędzy instytucjami kultury (a także we współpracy z innymi podmiotami i organizacjami);tworzenia oferty programowej instytucji kultury;konstruowania i zarządzania projektem w instytucjach i organizacjach kultury;zarządzania finansami instytucji kultury,pozyskiwania środków na funkcjonowanie instytucji kultury.Ponadto książka kładzie duży nacisk na wyjaśnienie różnych aspektów prawnych, z którymi spotykają dyrektorzy instytucji kultury. Przedstawione w książce opinie specjalistów z zakresu różnych ustaw (np. ustawy o działalności kulturalnej, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawie ? Prawo zamówień publicznych itd., Prawo autorskie) odnoszą się do aktualnych, obecnie występujących problemów prawnych, z jakimi mają do czynienia instytucje kultury. Należy tu wymienić:zamówienia publiczne ? zamówienia instytucji kultury nieprzekraczające wartość 30.000 euro (czyli większość zamówień instytucji kultury) są wyłączone spod procedur zamówień publicznych ? nie tracą jednak statusu zamówień publicznych; należy przygotować regulamin udzielania takich zamówień itd.;dostęp do informacji publicznej (np. czy dyrektor musi udostępniać umowy zlecenia z autorami, wynagrodzenie swoich pracowników, billingi swojego telefonu, informacje o przebiegu postępowania konkursowego);ochrona danych osobowych w instytucjach kultury (obowiązki i odpowiedzialność dyrektora, zabezpieczenie przetwarzania danych, obowiązki dyrektora w stosunku do Administratora bezpieczeństwa informacji, rejestracja zbiorów danych itd.);prawa autorskie i prawa pokrewne w instytucjach kultury (zasady konstruowania umów z twórcami i artystami-wykonawcami, korzystanie z utworów przez instytucje kultury w ramach tzw. dozwolonego użytku, tj. bez zgody uprawnionego);bezpieczeństwo imprez masowych (wymogi na przeprowadzenie takiego wydarzenia i wydanie zezwolenia na taką imprezę, odpowiedzialność organizatora);zarządzanie nieruchomościami (wyposażenie instytucji kultury w mienie, wykaz nieruchomości kulturalnych, obowiązki związane z ochroną zabytków, zagospodarowanie zabytków, finansowanie opieki nad zabytkami);odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
UWAGI:
Na dole okł.: Zagadnienia prawne, zarządzanie instytucją, finansowanie działalności, prawo pracy i polityka kadrowa, wzory dokumentów. Na górze okł.: Legalis Administracja.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni